2011年4月2日土曜日

ロシア人にメールしてみた。

先日から、悩んでいる症例。
仙骨に通常は無い骨があるので、
いろいろ調べています。

どうも、Sacral Ribという範疇に入る概念らしい。
Facebookでは、整形の先生のみならず、
放射線科の先生からもコメントをいただきましたが、
みなさん、見たことが無い症例のようです。

昨日は、結構時間があったので、
かたっぱしから過去の論文をあたってみました。

すると、ロシア人が書いた発生学の論文に
かなり詳しくかかれていました。

だめもとで、corresponding author(連絡先の先生)
にメールしてみました。

I am a medical doctor in Japan. (Orthopaedic surgeon)

I read your paper of "Correlative changes during early
morphogenisis of the sacroiliac complex in
squamate reptiles".

An interesting case visited our hospital.
He is 00 years old and have buttock pain.

We checked CT (Computed tomography).
He had oblique sacrum and abnormal bone.
(CT show Back view. White arrow is abnormal bone)
(Power point file and TIFF was attached.)

Is this a sacral rib?
In MRI, we can see Joint (cartilage) between sacrum and abnormal bone.

I asked about this CT to several famous radiologists.
But nobody know this abnormality.

Do you have any suggestion about this abnormality?

Sincerely yours,

Yoshihisa Sugimoto, M.D.
Okayama University, Japan
Orthopaedic Surgeon

E-mail: sugi.ort@gmail.com

たぶん、スパムメール扱いされるか、忙しいから無視
されるかだろうなあと思っていました。
すると、さっそくロシア人からメールが。

Dear Dr. Sugimoto,

thank you very much for your interest in our research. I am now passing on your questions to my co-author and the former PHD student, Yegor Malashichev, who has made his PhD in this topic, and continued to work further on the problem. He has promissed to look carefully in your photographs and answer you shortly.

Yours sincerely,

Valentin Borkhvardt

いやー。何事も迷ったら、行動してみるに限りますね。
返事が楽しみです。

編集後記

昨日行ったイタリアンレストランが馬すぎだったのでご紹介
アルバーチョ

ここのマスター、相当のこだわりだと思っていましたが、
ブログを見て、さらに感動しました。
いやー。プロです。

瀬戸内海は地中海に気候が似ているらしく、
イタリアンレストランが多いみたい。
その激戦区の中でも、かなりすばらしいお味でした。

お値段は、5000円から7000円くらいかなあ。
イタリアのシチリア島ワインもたくさん扱わてます。
昨年留学した先のLamartina先生が、シチリア島
出身で、いろいろお話を聞いていたので、
ワインも格別のお味でした。

岡山にきた際には、ぜひ。
シェフのブログはこちら

0 件のコメント:

コメントを投稿